Zostań lepszym managerem dzięki naszym wskazówkom

budki-do-biura

Wiele osób marzy o stanowisku managerskim, nie tylko ze względu na podwyżkę, ale także ze względu na to, jaką szansę rozwoju osobistego niesie ze sobą ta pozycja. Prawda jest jednak taka, że aby zostać managerem w swoim dziale lub firmie, trzeba nie tylko ciężko się napracować, ale także mieć odpowiednie cechy i umiejętności. Również po osiągnięciu stanowiska managera musisz nadal rozwijać swoje umiejętności, aby odnieść sukces i dobrze prowadzić swój zespół. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak stać się lepszym managerem dla Twojego zespołu.

Rola managera w firmie

Pomimo tego, że słowa „kierownik” i „manager” są nieraz stosowane zamiennie, między tymi rolami istnieją pewne, znaczące różnice. Do obowiązków kierownika należy przede wszystkim nadzór nad danym zespołem i kontrolowanie, czy wszystko przebiega tak, jak powinno. Od managera natomiast, wymaga się pewnej kreatywności i inicjatywy.

Dobry manager musi przede wszystkim:

  • mieć wizję na działanie swojego zespołu

  • dostarczać nowych rozwiązań

  • patrzeć na biznes jako na pewną całość

  • zapewnić swoim pracownikom dobre warunki do pracy i zadbać o przyjazną atmosferę w biurze

Stwórz idealne warunki do pracy

Każdy zespół będzie miał trochę inną wizję „idealnych warunków” do pracy, i to właśnie rolą managera jest zrozumienie, jakie warunki będą idealne dla jego zespołu i zapewnienie ich. W pracy zespołowej najlepiej sprawdzają się biura typu open space, jednak jako manager musisz zadbać też o to, by każdy pracownik miał miejsce na samotną pracę w ciszy. W tym celu świetnie sprawdzi się budka do biura, idealne do prowadzenia ważnych rozmów telefonicznych lub pracy w skupieniu. W warunkach pracy mieszczą się nie tylko wygodne biurka i krzesła, ale także dostęp do aneksu kuchennego, łazienki i przestrzeni na odpoczynek. Inwestycja w kabinę dźwiękoszczelną zwróci się w wypoczętych i zrelaksowanych pracownikach, którzy będą pracować znacznie efektywniej i wydajniej.

budka-akustyczna

Zadbaj o atmosferę w biurze

Zadaniem dobrego managera jest także zadbanie o dobrą atmosferę w miejscu pracy. Aby to osiągnąć, musisz zadbać o zestaw umiejętności miękkich – nie tylko swoich, ale także swoich pracowników. Jako dobry manager musisz wiedzieć, jak rozwiązywać konflikty, które mogą pojawiać się w zespole. Spoczywa na Tobie duża odpowiedzialność, zarówno za powodzenie projektu, jak i za Twoich podwładnych, musisz więc dobrze radzić sobie ze stresem i efektywnie pracować pod presją. Dobrym pomysłem może okazać się także zainwestowanie w szkolenia z umiejętności miękkich dla Twoich pracowników. Jeśli Twoi pracownicy sami nauczą się rozwiązywać konflikty oraz będą lepiej radzić sobie z presją, zdejmie to dużo odpowiedzialności z Twoich barków.

Stawiaj na rozwój i nie bój się zmian

Nikt nie rodzi się dobrym managerem. Każdemu zdarzają się pomyłki i potknięcia, ważne jest jednak, aby wyciągać wnioski i uczyć się na swoich błędach. Jako dobry manager musisz postawić na rozwój, zarówno swój, jak i całej firmy. Rozwój niesie ze sobą zmiany, które na początku mogą być przerażające, ale jeśli Ty będziesz stał w miejscu to Twój biznes również. To ważne, żebyś stale podnosił kompetencje swoje, i swoich pracowników. Pogłębiaj swoje umiejętności, zarówno twarde, jak i miękkie. Szukaj także nowych możliwości na rozwój swojego biznesu. Korzystaj z pojawiających się możliwości, bo mogą się już nie powtórzyć. Staraj się być na bieżąco z nowościami ze swojej branży, aby wiedzieć, co się dzieje w Twoim środowisku.

Pomożemy Ci wyposażyć biuro!

Szczęśliwy i prężnie rozwijający się dział to duma każdego managera. Odpowiednie cechy i dobrze rozwinięte umiejętności to klucz do sukcesu zarówno jednostki, jak i całego zespołu. Ważnym elementem jest jednak również biuro, odpowiednio wyposażone dla całego zespołu. Każdy pracownik ma swoje indywidualne potrzeby, które muszą zostać zaspokojone, aby był on zadowolony, a co za tym idzie wydajny. Kabina dźwiękoszczelna wspomagająca pracę w skupieniu to świetny sposób na podniesienie wydajności zespołu, jak również ich motywacji i morale. Zainwestuj w wyposażenie swojego biura z Available, a Twoi pracownicy naprawdę to docenią.