Jak zaaranżować biuro call center?

biurowa budka akustyczna

Zależy Ci na wysokiej jakości pracy call center? Zadbaj o odpowiednią aranżację przestrzeni! Podpowiadamy, jakie wyposażenie korzystnie wpływa na komfort pracowników. Dowiedz się, co to jest biurowa budka akustyczna i czym kierować się przy ustawianiu biurek i krzeseł.

Ergonomia pracy w open space

Zaplanowanie przestrzeni, w której wiele osób jednocześnie rozmawia przez telefon, to spore wyzwanie. Biuro z otwartym układem ma dużo zalet, ponieważ ułatwia kontakt między pracownikami i kontrolę realizowanych zadań. Szczególną uwagę trzeba jednak zwrócić na aranżację pomieszczenia i dobór praktycznego wyposażenia. Co sprawdza się w call center? Projektanci radzą, by na wystrój spojrzeć z kilku różnych perspektyw. Warto wyobrazić sobie go z punktu widzenia kierownika, jego podwładnych oraz klientów. Przede wszystkim należy unikać chaosu i nadmiaru rozpraszających bodźców.

Wygodne biurka i krzesła

Pracownicy call center spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej. Warto stworzyć im warunki, dzięki którym będzie to jak najmniej uciążliwe. Ważne jest na przykład zachowanie odpowiedniej pozycji ciała. Sprawdzonym rozwiązaniem są fotele z regulowanymi oparciami, podłokietnikami i podpórkami lędźwiowymi. Odciążają kręgosłup oraz zapobiegają bólom pleców wynikającym z długotrwałego siedzenia w jednej pozycji. Krzesła muszą być dopasowane do wzrostu użytkownika, przydatna jest więc również regulacja pionowa. Fotele na kółkach sprawiają, że przemieszczanie się po biurze jest szybsze i wygodniejsze.

Biurka dobrze, aby zapewniały optymalną ilość przestrzeni do przechowywania dokumentów oraz sprzętu do pracy. Osoby przebywające w biurze muszą czuć, że mają dostęp do swojej własnej strefy i powinny znajdować się w odpowiedniej odległości od innych pracowników. Zalecane jest umiejscowienie stanowisk kierowniczych w centrum pomieszczenia. Kierownicy mają tam najlepszą widoczność oraz ułatwiony kontakt z zespołem. Można zastosować niewielkie podwyższenie.

biurowa-budka-akustyczna

Akustyka w biurze

Jednym z najważniejszych elementów aranżowania call center jest zadbanie o akustykę biura. Hałas wynikający z licznych rozmów telefonicznych i użytkowania urządzeń biurowych może zakłócać, a nawet uniemożliwiać pracę. Dlatego zalecane są specjalistyczne panele o właściwościach dźwiękoszczelnych. Popularnym rozwiązaniem są ścianki działowe, dzięki którym dźwięk zostaje bardziej rozproszony.

Ciekawą opcją jest także biurowa budka akustyczna – konstrukcja o zamkniętej przestrzeni. W zależności od wybranego modelu służy do pracy indywidualnej lub grupowej. Telefoniczna kabina:

  • wyłożona jest wykładziną i filcem, które tłumią dźwięki,

  • wyposażona została w gniazdo wewnętrzne i oświetlenie LED,

  • zawiera tapicerowane siedziska i blat roboczy,

  • jest aktywnie wentylowana,

  • ma niewielkie wymiary i sprawdzi się w każdym biurze,

  • posiada czujnik obecności zintegrowany ze światłem.

Przeprowadzanie rozmów telefonicznych wewnątrz kabiny jest bardziej komfortowe. Rozmówcy mają pewność, że nic nie zagłuszy ich konwersacji. Każde słowo będzie dobrze słyszane, co pozwoli uniknąć nieporozumień. Jednocześnie ścianki są przejrzyste i nie odgradzają użytkownika całkowicie od współpracowników.

Przestrzeń sprzyjająca koncentracji

Najlepsze firmy przykładają dużą wagę do estetyki wnętrz. Odpowiednia aranżacja sprzyja koncentracji osób przebywających w pomieszczeniu. Istotne jest dobre doświetlenie pomieszczenia oraz zachowanie przejrzystego układu przestrzeni. Projektanci radzą, by starannie dobierać paletę barw i materiały wykończeniowe.

Biurowa budka akustyczna może zostać spersonalizowana według potrzeb inwestora. Klient decyduje o kolorze filcu, wykładziny, lakieru oraz laminatu ścian zewnętrznych. Najbardziej sprzyjające skupieniu są odcienie niebieskiego i zieleni. Czerwony i żółty natomiast pobudzają kreatywność oraz dodają energii do działania.

Zaaranżuj biuro przyjazne pracownikom!

Zaprojektuj call center przyjazne dla pracowników. Zainwestuj w wygodne krzesła, praktyczne biurka i dodatkowe sprzęty, takie jak biurowa budka akustyczna. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kabin telefonicznych? Skontaktuj się z nami. Wyjaśnimy, w jaki sposób wykorzystać takie udogodnienie.