Jak przygotować się do rozmowy z trudnym klientem? Poznaj nasze porady!

budka-akustyczna

Relacje z klientami to jeden z najważniejszych czynników decydujących o sprzedaży, a co za tym idzie o dochodzie i płynności finansowej firmy. Bez względu na to, czy Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów, czy usług, dbanie o klienta to podstawa. Niektóre działy w firmie postrzegają klientów tylko jako liczby w tabelce, jednak jeśli to do Twoich zadań należą spotkania z klientami, to dobrze wiesz, że relacja z nimi znacznie wychodzi poza liczby i dane. Rozmowy z klientami to klucz do dobrej i długiej relacji. Zostań z nami do końca, aby dowiedzieć się, jak przygotować się do rozmowy z trudnym klientem.

Odbuduj relację z trudnym klientem!

Relacje z niektórymi klientami układają się naturalnie. Wspólna nić porozumienia tworzy się już na pierwszym spotkaniu dzięki wspólnym zainteresowaniom, podobnemu poczuciu humoru lub podobnej sytuacji prywatnej. Czasem jednak zdarza się tak, że gdzieś po drodze relacja z ważnym klientem psuje się, a odbudowanie jej wcale nie jest takie proste. Relacja nie zepsuła się w ciągu jednego dnia, więc odbudowanie jej również będzie wymagało cierpliwości i ciężkiej pracy. Najważniejsze jest jednak, abyś zrobił pierwszy krok, i dał klientowi do zrozumienia, że zależy Ci na udanej relacji z nim. Na pewno doceni on dobre chęci i wyjdzie Ci naprzeciw.

Sprawdź wszystkie potrzebne informacje

Dobre przygotowanie to podstawa. Na ważnym spotkaniu nie możesz pozwolić sobie na pomyłkę, dlatego przed musisz sprawdzić wszystkie informacje, które mogą Ci się przydać. Podstawowe informacje o firmie klienta nie zawsze wystarczą, dlatego warto poszukać głębiej. Dowiedz się, z jakimi problemami firma boryka się obecnie. Miej też ze sobą wszystkie niezbędne liczby i dane, aby w razie wątpliwości móc do nich z łatwością sięgnąć. Przygotuj odpowiedź nawet na te pytania, których najmniej się spodziewasz. Jeśli klient czuje do Twojej firmy żal, z jakiegoś powodu, istnieje ryzyko, że będzie próbował utrudnić spotkanie, więc musisz być na to przygotowany.

Wczuj się w rolę klienta, by lepiej go zrozumieć

Twój klient nie tylko chce coś od Ciebie kupić. Chce przede wszystkim poczuć się zaopiekowany. Wczuj się w jego rolę, spróbuj zrozumieć, z jakimi problemami do Ciebie przychodzi i znajdź ich rozwiązanie. Przedstaw swój produkt, nie tylko jako przedmiot czy usługę, ale jako rozwiązanie na obecny problem swojego klienta, remedium na wszystkie jego kłopoty. Spróbuj też zrozumieć, jak on patrzy na relację między Wami. Czy powód pogorszenia się relacji jest tak samo widziany z obu stron? Zastanów się, czy relacja pogorszyła się samoistnie, czy może któraś ze stron zawiniła, nawet jeśli nieświadomie i zdecydowanie niecelowo. Jeśli zauważysz. choć odrobinę winy po swojej stronie, postaraj się wynagrodzić to swojemu klientowi.

kabina-dzwiekoszczelna

Znajdź spokojne miejsce do rozmowy

Kluczem do udanego spotkania jest także starannie dobrana lokalizacja. Duża sala konferencyjna może okazać się zbyt oficjalna w wielu przypadkach, a w restauracji nie zawsze można spokojnie porozmawiać o ważnych kwestiach. W biurze również panuje gwar niesprzyjający spotkaniom biznesowym, które wymagają skupienia i koncentracji. Idealnym rozwiązaniem dla wielu firm z różnych branż mogą okazać się kabiny dźwiękoszczelne do biura, które pozwolą w ciszy i spokoju omówić wszystkie ważne kwestie. Budka akustyczna The Box daje wrażenie prywatności i swojego rodzaju intymności, która sprawi, że zarówno Ty, jak i Twój klient poczujecie się pewniej, oraz zapewni Wam wspólną przestrzeń do przeprowadzenia spotkania w komfortowych warunkach. W takich warunkach nawet trudne spotkanie okaże się dużo łatwiejsze.

Sprostaj wyzwaniom w pracy dzięki budkom akustycznym Available

Spotkanie z trudnym klientem to misja, na której powodzenie wpływa wiele czynników. Staranne przygotowanie merytoryczne, zrozumienie sytuacji Twojego klienta i spotkanie się z nim w połowie drogi oraz komfortowe miejsce do rozmowy to klucz, aby sprostać wyzwaniu. Kabina dźwiękoszczelna do biura sprawi, że każde spotkanie z klientem w Twoim biurze przebiegnie w spokoju i bez zakłóceń. Jest to także dobre miejsce do prowadzenia ważnych rozmów telefonicznych lub złapania oddechu i odcięcia się od biurowego gwaru. Postaw na budki telefoniczne do biura Available i sprostaj wszystkim wyzwaniom w swojej pracy.