Jak efektywnie pracować w trybie zdalnym?
Coraz więcej pracowników wypełnia swoje obowiązki w trybie zdalnym. Jak przystosować się do tej formy pracy? Sprawdź, jak zorganizować domowy gabinet i zadbać o koncentrację na sprawach biznesowych. Przekonaj się, dlaczego warto precyzyjnie planować czas i kiedy przydaje się akustyczna budka telefoniczna do biura.
Właściwa organizacja to podstawa!
Kiedy pracujesz w domu, poniekąd sam dla siebie jesteś szefem. Nikt Cię nie obserwuje i czujesz większą odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań. Skupisz się czy będziesz tracić czas? Wybór zależy wyłącznie od Ciebie. Niestety domowa przestrzeń często sprzyja dekoncentracji. Warto wiedzieć, jak poradzić sobie z tym problemem. Kluczowa jest właściwa organizacja pracy i regularne kontrolowanie efektów podejmowanych przez siebie działań.
Zadbaj o wygodne miejsce do pracy
Potrzebujesz wygodnego biurka i dobrego oświetlenia. Upewnij się, że przestrzeń, w jakiej pracujesz, jest funkcjonalna. Powinieneś mieć pod ręką wszystkie niezbędne przedmioty, takie jak komputer, gniazdko elektryczne do podpięcia zasilania, przyrządy piśmiennicze, drukarkę, papier, telefon. Najlepiej ustawić biurko przy oknie, gdzie jest więcej światła słonecznego niż w głębi pomieszczenia. Dodatkowo trzeba wyposażyć gabinet w regulowaną lampkę, która ułatwi pracę w pochmurne dni lub po zmroku. Zdalni pracownicy potrzebują też komfortowego krzesła z podparciem dla kręgosłupa.
Unikaj chaosu. Utrzymuj porządek na blacie biurka i wokół niego. Spróbuj odseparować się od reszty domowników. Jeśli nie masz do dyspozycji odrębnego pomieszczenia, możesz wykorzystać do tego celu na przykład składany parawan.
Planuj zadania do wykonania
Ważną kwestią jest planowanie zadań. Każdego dnia rozpisz listę rzeczy, które chcesz wykonać. Wypełniaj je po kolei i systematycznie. Dzięki temu będziesz widzieć efekty podejmowanych starań. Odhaczanie poszczególnych pozycji z listy z pewnością dostarczy Ci wiele satysfakcji. Skupiaj się na małych krokach, które prowadzą do realizacji dużego celu. Nie stawiaj przed sobą od razu zbyt dużych wyzwań, bo możesz szybko stracić zapał. Warto prowadzić kalendarz i wstępnie umieścić w nim harmonogram na najbliższe dni i tygodnie. Sprawdzaj, ile czasu zazwyczaj zajmuje Ci wypełnianie poszczególnych czynności i szukaj sposobów na ich usprawnienie.
Komunikuj się z resztą zespołu
Mimo pracy zdalnej nie jesteś zupełnie sam. Komunikuj się z innymi członkami zespołu i wzajemnie znajdujcie inspiracje do działania. Sprawdzonym rozwiązaniem jest regularne raportowanie efektów swojej pracy. Do komunikacji możesz wykorzystać wiele różnych programów, w tym aplikacje przesyłające obraz video i dźwięk. Widok na kamerce da Ci poczucie, że Twoja obecność wśród współpracowników jest bardziej realna. Ponadto świetnym rozwiązaniem jest udział w szkoleniach i branżowych warsztatach. Nie tylko zwiększają kwalifikacje, ale też motywację do pracy.
Rób przerwy w innym pomieszczeniu
Jeśli chcesz zachować koncentrację i sprawność umysłu, musisz robić przerwy. Warto w ich czasie udać się do innego pomieszczenia, by nabrać dystansu i na chwilę zmienić perspektywę. Wielu zdalnych pracowników chętnie udaje się na kawę lub herbatę do kuchni albo wychodzi na balkon. Przerwa nie powinna służyć do realizowania domowych obowiązków, takich jak włączanie pralki, rozwieszanie ubrań lub odkurzanie pomieszczeń. Wykorzystaj ją wyłącznie dla siebie. Zjedz coś, nawodnij organizm, rozprostuj plecy. Trzymaj się ustalonego harmonogramu i nie pozwól, by piętnaście minut przerwy zmieniło się w półgodzinne krzątanie po domu.
Zajrzyj do biura, by skorzystać z profesjonalnego wyposażenia!
Nawet przy pracy zdalnej warto od czasu do czasu zajrzeć do siedziby swojej firmy. Współczesne przedsiębiorstwa inwestują w profesjonalne wyposażenie, które zapewnia pracownikom więcej prywatności i przestrzeń sprzyjającą koncentracji. Dobrym tego przykładem jest budka telefoniczna do biura zawierająca wygodne siedzisko, blat roboczy i gniazdko elektryczne. Ma właściwości dźwiękoszczelne i odgradza przebywające w niej osoby od chaosu w biurze. Pracodawca powinien dbać o higienę pracy pracowników, a my to ułatwiamy! Proponujemy budki akustyczne skrojone na miarę potrzeb danych firm!