Sylwestrowy poczęstunek w biurze. Jak zrobić go z głową?

I znów koniec roku zbliża się wielkimi krokami. W ostatni dzień roku lub dzień wcześniej niektóre biura organizują małe przyjęcie dla swoich pracowników. To czas na podsumowania, ale też chwila wytchnienia i relaksu w koleżeńskim gronie. Pytanie brzmi: jak sensownie urządzić takie spotkanie – tak, aby wszyscy byli zadowoleni? O czym pamiętać? Zobacz nasze porady!

Punkt pierwszy: gdzie i kiedy?

Zasadnicza rzecz do rozważenia to miejsce i data takiego spotkania. Trzeba mieć na uwadze fakt, że niektórzy wyjeżdżają na sylwestrową imprezę do innego miasta lub chcą sobie wziąć wolne, aby przygotować się do balu. W takim wypadku organizowanie biurowego sylwestra 31 grudnia nie jest najlepszym pomysłem. Co zrobić? Najlepiej już zawczasu przeprowadzić wśród pracowników ankietę i sprawdzić, który z ostatnich dni roku najlepiej im pasuje, jeśli chodzi o takie miniprzyjęcie. W ten sposób każdy chętny bez problemu będzie mógł w nim uczestniczyć.

Po ustaleniu terminu czas na wytypowanie miejsca. Jeśli sylwester ma być w biurze, dobrze jest znaleźć odpowiednio dużą salkę i ją zarezerwować na ten czas. Uwaga! Jeżeli współdzieli się biuro z inną firmą, dobrze jest zorganizować poczęstunek poza godzinami pracy lub uprzedzić o planowanym wydarzeniu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której pozostali pracownicy będą musieli zamykać się w kabinach akustycznych, aby móc popracować w ciszy.

Punkt drugi: jedzenie oraz napoje

Kolejna kwestia to zamówienie wybranych przekąsek i napojów. Można tu postawić na gotowy catering z lokalu albo też umówić się, co kto przyniesie. Ważne, aby były to uniwersalne potrawy czy przekąski, lubiane raczej przez każdego. Na pewno mile widziane będą domowe wypieki, np. popularne muffinki w kolorowych papierkach. Dyskusyjną sprawą jest to, czy na takim poczęstunku powinien pojawić się alkohol. Jeśli już, to raczej warto poprzestać na symbolicznej lampce szampana i wzniesieniu toastu za kolejny rok w danym miejscu pracy. Oprócz tego dobrze jest zorganizować kawę, herbatę, soki i wodę.

To, co zawsze jest problematyczne, to ilość zamawianego jedzenia. Aby nie przesadzić i by nie zostały potem kilogramy niedojedzonych przekąsek, dobrze jest upewnić się, ile osób w biurze będzie uczestniczyło w spotkaniu. Jeśli mimo tego coś zostanie, wówczas pracownicy mogą się podzielić i zabrać do domu pozostałe jedzenie. W przypadku jedzenia zamawianego z restauracji, porcje zostaną przygotowane tak, aby wszystkiego było w sam raz. Lokale mają bowiem doświadczenie w organizowaniu cateringu dla określonej liczby osób.

Punkt trzeci: dekoracje i oprawa

Biurowa przestrzeń nie pozwala na fajerwerkowe szaleństwa. Jednak zorganizowanie tematycznych dekoracji do sali, w której odbędzie się poczęstunek, będzie mile widziane. Sprawdzą się tutaj:

  • kolorowe balony – mogą być nawet w firmowych barwach,
  • papierowe serpentyny,
  • srebrne lub złote wstążki,
  • barwne banery z napisami na powitanie nowego roku,
  • ozdobne girlandy,
  • ciekawe elementy oświetlenia.

Dekoracje można porozmieszczać na podtrzymujących strop filarach, ścianach czy nawet budkach dźwiękoszczelnych w pobliżu salki. W miarę możliwości część z nich warto podczepić do sufitu czy zawiesić w oknach. Wszystko po to, aby stworzyć miły klimat!

Przed spotkaniem można też oczywiście umówić się na określony motyw przewodni. Może ciekawe maski? A może kolorowe krawaty? Grunt, żeby wszystkim pomysł się spodobał. Jeżeli nie będzie to zakłócało ciszy innym, warto też przygotować składankę znanych i lubianych przebojów. W końcu ma to być wesoły, sylwestrowy poczęstunek!

Sylwestrowe przyjęcie w gronie pracowników może być miłym sposobem na podsumowanie roku wspólnej pracy. Jego zorganizowanie w sposób przemyślany sprawi, że każdy wyjdzie z niego z uśmiechem i poczuciem, że pracuje w naprawdę świetnym zespole. Nawet konferencyjna sala w biurze może choć na chwilę stać się miejscem dobrzej zabawy, w którym zapanuje luźna, koleżeńska atmosfera. Mamy nadzieję, że zamieszczone w tym wpisie wskazówki będą pomocne przy organizacji takiego wydarzenia. Szczęśliwego nowego roku!