Sposoby na udaną telekonferencję. Sprawdź porady ekspertów!

Męczą Cię godziny zmarnowane podczas nieefektywnych spotkań on-line? Szukasz sposobu na poprawę organizacji i przebiegu telekonferencji? Jesteś we właściwym miejscu. W tym wpisie zdradzimy, jak przeprowadzić profesjonalną wideorozmowę i co ma z tym wspólnego kabina dźwiękoszczelna do biura. Poznaj wskazówki, dzięki którym zaoszczędzisz czas i nerwy!

Zaplanuj telekonferencję, która będzie efektywna!

Rok 2020 przyniósł prawdziwą rewolucję w sposobie pracy na całym świecie. Do tej pory tzw. video calle służyły głównie do spotkań z kolegami z zagranicy. Jednak teraz większość osób realizuje obowiązki w systemie hybrydowym lub zdalnym. W rezultacie komputer stał się głównym środkiem komunikacji, nawet z kolegami i koleżankami z zespołu.

Odpowiednie warunki to jeden z kluczowych składników efektywnej telekonferencji. Jako projektanci i producenci budek telefonicznych do biura wiemy, o czym mówimy! Oprócz zapewnienia ciszy i komfortu liczą się także:

  • sprawdzenie, czy zaproszenie na video call wysłałeś do wszystkich, którzy mają w nim uczestniczyć,
  • staranne rozpisanie agendy w punktach i trzymanie się planu,
  • punktualne rozpoczynanie i pilnowanie czasu przebiegu spotkania,
  • omówienie na samym początku celu, agendy i zasad zabierania głosu,
  • skuteczna komunikacja,
  • włączanie do rozmowy nieaktywnych osób,
  • podsumowanie telekonferencji i podziękowanie uczestnikom

Zadbaj o szybki i stabilny internet – rozmowy video bardzo obciążają łącza. Nasze budki telefoniczne do biura wyposażone są w gniazdka 230V – nawet jeśli zapomniałeś naładować baterię laptopa, możesz spokojnie podłączyć go do sieci. Wyznacz kogoś do spisywania notatek, co ułatwi Ci wysłanie maila z podsumowaniem. Długie telekonferencje podziel przerwami o długości 5-10 minut.

Podczas spotkania on-line, jeszcze bardziej niż „w realu”, liczy się sposób, w jaki mówisz. Co w tym przypadku oznacza dobra komunikacja?

Dobra komunikacja: jak poprowadzić spotkanie?

Komunikacja zaczyna się już na etapie wysłania zaproszenia. Bądź zwięzły, ale pamiętaj o zawarciu w mailu wszystkich niezbędnych informacji, które pozwolą uczestnikom zalogować się i być na czas. Przemyśl, co powiesz we wstępie, rozwinięciu i zakończeniu. Zadbaj o to, aby oddzielić od siebie każdą z części. Twoja energia udzieli się innym osobom, dlatego mów z entuzjazmem, ale wyraźnie i nie za szybko. Przy dużych wydarzeniach, gdy nie wszyscy się znają, dobrą praktyką jest przedstawianie się przy zabieraniu głosu. Upewnij się, że mikrofony wszystkich uczestników są wyciszone i klikaj w „unmute” wyłącznie w przypadku, gdy ktoś ma się wypowiedzieć. Pozwoli to zachować porządek podczas spotkania.

Jak zadbać o jakość połączenia?

O jakości połączenia decyduje między innymi szybkość łącza internetowego i stabilność sygnału. Dlatego przed telekonferencją koniecznie sprawdź, czy od strony technicznej wszystko gra. Ogromne znaczenie ma także wyciszone tło. Każdy, kto chociaż raz przeprowadzał spotkanie w niedostosowanym do tego miejscu, wie, jak dźwięki otoczenia negatywnie wpływają na odbiór. Jako specjaliści od akustyki i wyposażenia wnętrz stworzyliśmy kabiny dźwiękoszczelne, które zapewniają ciszę, nawet w biurze typu open space.

Rozmowa jeden na jeden? Wybierz budkę akustyczną!

Nasze budki akustyczne szczególnie dobrze sprawdzą się w firmach optymalizujących budżet. Zamiast powiększać biuro o nowe sale konferencyjne, wystarczy wstawić 1- lub 2-osobowe kabiny dźwiękoszczelne. Dzięki nim pracownicy w pełnym komforcie przeprowadzą swoje vide calle. Bez względu na to, czy to rozmowa jeden na jeden, czy duża telekonferencja, w budkach od Available wygodnie przeprowadzisz rozmowę zarówno na siedząco, jak i na stojąco. Aktywna wentylacja wypełni przestrzeń świeżym powietrzem, a oświetlenie LED zapewni widoczność.

Zamów budkę telefoniczną do swojej firmy!

Wiele wskazuje na to, że jeszcze długo pracownicy będą spotykać się głównie podczas telekonferencji. Jeśli chcesz, aby Twój zespół chętniej wrócił do biura, zadbaj o odpowiednie warunki. Budki akustyczne pozwalają optymalnie wykorzystać przestrzeń w siedzibie firmy. Zapewniają ciszę i komfort, które potrzebne są przy przeprowadzaniu efektywnych spotkań on-line. Sprawdź, co oferujemy!