Podstawowe zasady utrzymywania porządku w biurze. Sprawdź nasze porady!

Zginął Ci już trzeci długopis w tym miesiącu? Po raz kolejny przed wejściem do kabiny dźwiękoszczelnej na ważne spotkanie nie mogłeś znaleźć potrzebnych Ci dokumentów? Utrzymanie porządku w biurze przekłada się na wydajność. Czysta i dobrze zorganizowana przestrzeń pozwala jasno myśleć i sprawnie działać. Jeśli szukasz sposobów na okiełzanie chaosu w firmie, ten artykuł jest dla Ciebie.

Obowiązki pracodawcy, obowiązki pracownika

Przepisy BHP wyraźnie mówią, że za porządek odpowiada zarówno pracownik, jak i jego szef. Po stronie tego pierwszego jest głównie dbanie o:

  • ład na biurku,
  • staranne segregowanie dokumentów,
  • stan urządzeń biurowych,
  • sprzątanie po sobie w kuchni.

Jeśli Twój pracodawca nie ma kontraktu z firmą sprzątającą, przed wyjściem do domu wynieś brudne naczynia i uporządkuj blat biurka oraz jego otoczenie. Dokumenty, których już nie potrzebujesz, od razu chowaj w wyznaczone miejsce. Taki nawyk szczególnie ważny jest, jeśli sięgasz po poufne informacje. Pamiętaj też, aby dbać o współdzielone przestrzenie, takie jak biurowa budka akustyczna czy chillout room.

Pracodawca musi zapewnić odpowiednie środki chemiczne i wyposażenie biurowe, które umożliwią dbanie o czystość. Zasady BHP określają także wielkość blatu, jaki należy udostępnić na stanowisku pracy. Wystarczająca ilość miejsca pozwoli Ci na ustawienie niezbędnych przedmiotów w zasięgu ręki.

Co należy uwzględnić w wyposażeniu biura?

W dobrze zorganizowanej przestrzeni łatwiej utrzymać porządek. We wnętrzach firmowych muszą zostać uwzględnione:

  • kosze na śmieci,
  • niszczarka,
  • segregatory, teczki i inne organizery,
  • środki do czyszczenia klawiatury i monitora,
  • pojemniki na długopisy,
  • podkładki pod kubki z napojami.

Jeśli Twoje biurko ma duże szuflady, w których mimo Twoich starań, wciąż króluje chaos – pomyśl o specjalnych organizerach. Dzięki nim usuniesz z blatu zszywacz, dziurkacz i inne przedmioty, które jednak będziesz mieć nadal pod ręką.

Jak nie zagracać przestrzeni biurowej?

  1. Organizacja to podstawa! Posegreguj dokumenty, z których korzystasz i opisz je tak, aby ułatwić sobie ich wyszukiwanie. To samo zrób z plikami na komputerze.
  2. Rób częste i krótkie przerwy, dzięki którym na bieżąco sprzątniesz po sobie brudny kubek, talerz lub papierki po przekąskach.
  3. Znajdź miejsce na każdą rzecz i wykształć w sobie nawyk odkładania w nie danego przedmiotu, jak tylko skończysz go używać.
  4. Na blacie biurka trzymaj wyłącznie to, co jest Ci niezbędne na co dzień.
  5. Używaj podstawek pod kubki z herbatą.
  6. Co jakiś czas rób przegląd szuflad i szafek. Usuwaj wszystko, czego nie potrzebujesz.

Przestrzeń zagracać można także mniej dosłownie zbyt głośną rozmową przez telefon. Aby nie wprowadzać chaosu we współdzielonym miejscu pracy, korzystaj z biurowej budki akustycznej.

Biurowe akcesoria i gadżety na ratunek

Wbrew pozorom najprzydatniejszym akcesorium jest komputer. Dzięki digitalizacji dokumentów zyskasz dużo przestrzeni w swoim otoczeniu. Zamiast ozdabiać blat niezliczoną ilością kolorowych notatek, skorzystaj z elektronicznych karteczek samoprzylepnych.

Rynek oferuje również coś dla wielbicieli nowinek i gadżetów – specjalny pojemnik na długopisy z ładowarką do telefonu. Dzięki niemu wyeliminujesz problem wiecznie zagubionej ładowarki i smartfona, który rozładowuje się wtedy, gdy go potrzebujesz. Porozrzucane po szufladzie spinacze? Wypróbuj stare jak świat rozwiązanie – pudełeczko z magnesem.

Kwestię hałasu rozwiąże kabina dźwiękoszczelna. W jej wnętrzu pracownicy wezmą udział w wideokonferencji lub przeprowadzą ważną rozmowę telefoniczną. Przestrzeń biurowej budki akustycznej zapewnia wygodne siedzisko i blat, na którym postawisz laptopa.

Dobra organizacja to wydajność i komfort!

Dobrze zorganizowane środowisko pracy poprawia samopoczucie i koncentrację. Dostęp do niezbędnych urządzeń, dokumentów i akcesoriów ma tu kluczowe znaczenie. Kwestia funkcjonalności wnętrz jest nam bliska – od lat pomagamy urządzać wnętrza, które sprzyjają realizacji obowiązków. Korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia stworzyliśmy kabiny dźwiękoszczelne Available.pl. Poznaj naszą ofertę i postaw na produkt, który ułatwi Ci organizację biura.