Jak zadbać o komunikację wewnętrzną w firmie? Poznaj porady od Available

budki-telefoniczne-do-biur

Chcesz się dowiedzieć, jak dbać o komunikację wewnętrzną w firmie? Jakiego rodzaju informacji oczekują Twoi współpracownicy, a które są dla nich mniej istotne? Ile korzyści możesz odnieść, montując w biurze kabiny dźwiękoszczelne i troszcząc się o właściwą atmosferę pracy? Jeżeli zmagasz się z tego rodzaju pytaniami, przeczytaj już teraz nasz krótki poradnik. 

Komunikacja wewnętrzna, na co zwrócić uwagę?

Dobra komunikacja wewnątrz firmy stanowi podstawę jej sukcesu na rynku. Zbilansowany przepływ informacji powoduje, że ludzie zatrudnieni na poszczególnych stanowiskach czują się pewnie i pracują lepiej oraz wydajniej. Bardzo ważne jest przy tym, by nie przedobrzyć w żadną stronę, ponieważ zarówno niedobór, jak i nadmiar wiadomości nie wpływają korzystnie na atmosferę w biurze.

Natłok nieistotnych informacji i bodźców wywołuje niepotrzebny chaos. W takiej sytuacji dobrze jest oddzielić pracowników od szumu informacyjnego. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest ustawienie w biurze kabin dźwiękoszczelnych oraz budek telefonicznych. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu możesz poprawić wydajność firmy, a co za tym idzie – zwiększyć jej przychody. 

Z drugiej jednak strony, blokowanie przepływu informacji i robienie tajemnicy z osiągnięć lub potknięć przedsiębiorstwa sprawia, że zatrudnione w nim osoby czują się niepewnie i nie odczuwają więzi z firmą, a to znajduje swoje przełożenie na ich pracę.

Czy zatem utrzymanie złotego środka w komunikacji jest w ogóle możliwe? Jak najbardziej. Aby ułatwić Ci osiągnięcie tego stanu, przygotowaliśmy krótką ściągę. Mamy nadzieję, że polegając na zawartych w niej sugestiach, łatwo zbilansujesz przepływ informacji i poprawisz wydajność swojego przedsiębiorstwa. 

budki-telefoniczne-do-biur

Informuj pracowników o ważnych sprawach

Każdy z nas lubi czuć się częścią większej całości. Poczucie wspólnoty sprawia, że angażujemy się mocniej i staramy bardziej. Powinieneś zadbać o to, by pracownicy Twojej firmy byli na bieżąco informowani o ważnych sprawach. Postaraj się, by Twój przekaz spełniał następujące cechy:

  • był klarowny – zanim przekażesz wiadomość, upewnij się, jak zostanie ona odebrana. Niedomówienia spowodują jedynie niepotrzebny chaos,

  • skondensowany – nikt nie ma czasu na słuchanie nudnych monologów lub czytanie długich maili. Postaraj się wyrażać krótko i zwięźle,

  • musi podążać „krótką ścieżką” – każde przesłanie informacji może sprawić, że ktoś niechcący coś do niej doda lub ujmie. Wyznacz zatem jedną osobę odpowiedzialną za komunikację w firmie i zadbaj o to, by to ona przekazywała wszystkim ważne informacje. 

Postaw na eventy i spotkania integracyjne

W ciągu tygodnia wiele godzin spędzamy w biurze. Wzajemna integracja jest więc niezmiernie ważna, tym bardziej że obok siebie pracują niekiedy osoby o zupełnie różnych charakterach czy upodobaniach. Umożliwiając im spotkania poza firmą, sprawisz, że bariery międzyludzkie zostaną przełamane, a to wpłynie pozytywnie zarówno na wzajemną komunikację, jak i na atmosferę w pracy. 

Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom pracowników

Postaraj się wczuć w sytuację ludzi pracujących na poszczególnych stanowiskach w Twojej firmie. Zorganizuj swoje biuro tak, by mogli sami przyjść i opowiedzieć Ci o swoich pomysłach lub potrzebach. Rozmawiaj z nimi, zadawaj pytania, a następnie wsłuchuj się w odpowiedzi. Zadbaj też o to, by mieli miejsce, w którym będą mogli całkowicie odciąć się od bodźców i skupić wyłącznie na bieżącym zadaniu. Pomogą Ci w tym następujące elementy:

  • budki telefoniczne do biur. Dzięki nim można łatwo wygospodarować miejsce do komfortowego przeprowadzenia rozmowy z kluczowymi dla firmy kontrahentami. Co więcej – brak szumów w tle powoduje, że mają oni poczucie, iż są traktowani poważnie, a rozmawiająca z nimi osoba posiada własny pokój i poświęca swój czas wyłącznie im,

  • kabiny dźwiękoszczelne do biura. Sprawiają one, że nawet niewielka przestrzeń może stać się przyjazna i funkcjonalna, sprzyjając skupieniu i poprawiając wyniki finansowe firmy. 

budki-telefoniczne-do-biur

Zadbaj o dobrą atmosferę w biurze

Dobra atmosfera pracy jest równie ważna, jak wysokość wypłat, a żeby ją osiągnąć wcale nie potrzeba wielkich nakładów – czasami wystarczą sprytne, kompaktowe konstrukcje do biur. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na ten temat, skontaktuj się z nami. Jako specjaliści od budek telefonicznych i kabin dźwiękoszczelnych z chęcią pomożemy Ci znaleźć optymalne rozwiązanie i poprawić komunikację w firmie.