Dress code: sprawdź, jaki jest odpowiedni strój do pracy biurowej

dress-code

Od początku historii ludzkości odpowiednio dobrany do okazji strój był ważnym elementem funkcjonowania w społeczeństwie. Dlatego powstał dress code, czyli zbiór reguł, który pomaga zorientować się, jakie ubrania będą właściwe na daną okazję. Zapoznaj się z jego podstawowymi zasadami, dowiedz się, jakie rodzaje dress code’u wyróżnia się najczęściej oraz co z tym wszystkim ma wspólnego nasza biurowa budka akustyczna. 

Poznaj podstawowe zasady dress code

To, jak dany człowiek jest ubrany, często decyduje także, jakie pierwsze wrażenie sprawia swoim wyglądem na innych. W zależności od swojego stroju może on zostać uznany za profesjonalistę lub osobę niechlujną i niepoważną. Ubierając się do pracy, przede wszystkim pamiętaj o tym, by poszczególne elementy zestawu pasowały do siebie stylem i kolorystyką. Ubrania należy także dopasować do okazji – inny strój wybierzesz na rozmowę z partnerem biznesowym, a inny możesz założyć w trakcie luźniejszego dnia spędzonego przed biurowym komputerem. Warto także zwrócić uwagę na to, by nie zakładać krzykliwych, rzucających się w oczy kolorów.

Jakie są rodzaje dress code?

Pamiętaj, że nie ma jednego rodzaju dress code’u. Wyróżnia się ich kilka, które stosowane są w zależności od charakteru danej sytuacji. Najpopularniejsze rozróżnienie dzieli dress code na następujące kategorie:

  • white tie – to najbardziej wymagający rodzaj dress code’u, charakteryzujący się surowymi zasadami. Tak ubierają się na przykład laureaci prestiżowych nagród czy goście na dworach królewskich. Obejmuje on między innymi białe koszule ze spinkami czy kamizelki w przypadku mężczyzn oraz długie suknie balowe dla kobiet.

  • black tie – jego zasady są mniej wymagające niż w przypadku poprzedniej kategorii, ale wciąż jest on bardzo restrykcyjny. 

  • casual – tu można pozwolić sobie na nieco luźniejszy styl, odpowiedni do noszenia na co dzień w biurze.

  • smart casual – ta kategoria określa ubrania bardziej eleganckie od tych, w których idzie się do na przykład na spacer, ale równocześnie bardziej swobodne od stroju noszonego do pracy w biurze. 

  • business dress code – warto pamiętać także, że to głównie rodzaj wykonywanej pracy oraz zajmowane stanowisko wpływa na dress code i że powinno ubierać się stosownie do swojej pozycji.

Jak ubrać się na spotkanie z klientem

W przypadku tak ważnego wydarzenia, jakim jest spotkanie z klientem, przestrzeganie dress code’u są bezwzględnie wymagane. Nie zakładaj więc krótkich, wzorzystych spodni czy sukienek. To bowiem strój wpływa na pierwszą ocenę partnera biznesowego i może określić przebieg całej dyskusji i negocjacji. Na wizytę u klienta powinieneś wybrać stosowny zestaw, najlepiej w stonowanych kolorach. Rozmowę z gościem zaplanuj też tak, by przeprowadzić ją w komfortowych warunkach. Skorzystaj na przykład z biurowej budki akustycznej. Są one dźwiękoszczelne, co sprawi, że konwersacja przebiegnie bez żadnych zakłóceń, w ciszy i w spokoju.

stroj-w-pracy

Rozmowa rekrutacyjna: ubiór ma znaczenie

Nie tylko rozmowa z klientem jest okazją do zastosowania zasad dress code’u. Także spotkanie rekrutacyjne wymaga profesjonalnego, starannego wyglądu. Przygotowując się do niego, powinieneś wybrać ubrania, które oddają powagę sytuacji oraz wskazują na to, że jesteś osobą odpowiedzialną i umiejącą dostosować się do miejsca i sytuacji. Rekruterzy także powinni przygotować się do przeprowadzenia takiej rozmowy – ubrać się profesjonalnie i zaplanować jej przebieg w jakimś spokojnym miejscu, w którym nikt nie będzie przeszkadzał uczestnikom, na przykład w biurowej budce akustycznej. 

Budki Available zwiększają komfort pracy w biurze

Gdy wiadomo już, na jaki strój się zdecydujesz, przygotowując się do spotkania z przełożonym, klientem lub do rozmowy rekrutacyjnej, powinieneś się następnie zadbać o miejsce, w którym się ono odbędzie. Proponujemy nasze biurowe budki akustyczne, które skutecznie tworzą spokojną, odizolowaną przestrzeń, do której nie docierają hałasy z biura. Dzięki nim przeprowadzisz ważną rozmowę w komfortowych warunkach, nie rozpraszając się. Nasze budki akustyczne dostępne są w różnych rozmiarach, dzięki czemu można je dopasować do każdego wnętrza. Sprawdź naszą ofertę i wybierz produkt, dzięki któremu uzyskasz wielofunkcyjną, spokojną przestrzeń.