Budki telefoniczne – co zmieniają w komunikacji?

Obecnie żyjemy w czasach, gdy spora liczba firm stawia na otwarte przestrzenie biurowe. I choć nie bez powodu dąży się do integracji pracowników w jednym miejscu, na dłuższą metę praca taka bywa dla niektórych uciążliwa. Widząc to, pracodawcy wdrażają nowoczesne i ergonomiczne rozwiązania w postaci kabin dźwiękoszczelnych. Jaki wpływ na komunikację w firmie mają takie budki? W czym mogą pomóc? Zobacz!

Biurowe rozmowy a praca w ciszy

Pracując na open space, trudno oczekiwać, że wokół zawsze będzie cicho. W korporacjach zwykle działa się w kilku- lub kilkunastoosobowych zespołach. Siłą rzeczy, trzeba się ze sobą regularnie komunikować. Co jednak zrobić, gdy trzeba właśnie dokończyć ważne zadanie? Co w sytuacji, gdy deadline za pasem, a tu dookoła harmider rozmów i ciężko o skupienie? Wówczas warto skierować swoje kroki do wygodnej kabiny akustycznej. Miejsca takie są dostępne w wielu nowoczesnych firmach. Przykład? Oto budka The Hauz, produkowana przez Available. W jej wnętrzu:

  • znajduje się wygodne siedzisko oraz kawałek blatu roboczego,
  • panuje cisza, pozwalająca odseparować się od warunków, panujących w biurze,
  • można podłączyć do prądu wybrane urządzenie – np. laptopa służbowego,
  • działa klimatyzacja, pozwalająca swobodnie oddychać i sprawiająca, że nie robi się duszno,
  • jest światło, odpowiednie do pracy.

Dzięki dwóm przeszklonym ścianom nie ma się poczucia zamknięcia w ciasnej przestrzeni. Ma się podgląd na to, co dzieje się na zewnątrz, ale odgłosy stamtąd nie przeszkadzają w efektywnym działaniu. Dodatkowo inne osoby widzą, że ktoś jest zajęty, więc nie będą pukać i przeszkadzać.

Telefon do bliskiej osoby? Tylko w kabinie dźwiękoszczelnej!

Czasami, gdy jest się w pracy, trzeba zadzwonić do kogoś z rodziny. Bywa, że zachodzi konieczność przypomnienia mężowi o wywiadówce dziecka czy też zawiadomienia pociechy o obiedzie, zostawionym w lodówce. W takich sytuacjach lepiej jest wyjść na ubocze i tam przeprowadzić telefoniczną rozmowę. Nie zawsze jest to łatwe... Na otwartej przestrzeni biurowej wiele osób słyszałoby treść rozmowy. Z kolei na korytarzu może nieść się echo i powstawać zakłócający komunikację pogłos...

I tu znów wybawieniem staje się kabina telefoniczna. Pozwala ona swobodnie porozmawiać przez telefon – bez obaw o podsłuchiwanie. Jednocześnie sprawia, że inne osoby z biura nie muszą słuchać o potrawce z kurczaka w lodówce, wynikach badań czy też liście zakupów na obiad. Jest to więc spore udogodnienie zarówno dla rozmawiającego, jak i dla jego współpracowników.

Rekrutacja na open space, czyli po co komu dwuosobowa budka?

Na otwartej przestrzeni zwykle kierownictwo firmy przebywa razem z podwładnymi. Programista, project manager, szef... Wszyscy, jak jeden mąż, mają te same warunki pracy. Z tym, że... inne są ich obowiązki. Niektórzy na przykład są odpowiedzialni za przeprowadzanie rekrutacji do biura. Jak to zrobić, gdy salka konferencyjna akurat zajęta, a dwa biurka dalej grupa programistów dość głośno naradza się nad kodem? Sprawa jest prosta: wystarczy udać się wraz z kandydatem do dwuosobowej kabiny Big Hauz. W takiej wygodnej budce z dwoma siedziskami i blatem nikt nie będzie zakłócał przebiegu rozmowy. Pozwoli to przeprowadzić ją sprawniej. Ponadto cisza z pewnością ułatwi zestresowanemu kandydatowi skoncentrowanie się i zastanowienie nad odpowiedziami. To z pewnością znacząco zwiększy jego szansę na to, że rozmowa zakończy się sukcesem. I jeszcze jedno! Kabina na pewno zwróci uwagę aplikującego, a firma zyska w jego oczach i będzie postrzegana jako nowoczesna, wychodząca naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom pracowników.

Niepozorne, niewielkie, nie zajmują zbyt dużo miejsca... A jednak potrafią tak wiele zmienić, jeśli chodzi o komunikację i dobre relacje biznesowe! W budki akustyczne na pewno warto zainwestować, chcąc poprawić warunki i komfort pracy biurowej. Zapraszamy do Available po spersonalizowane, dostosowane do Twoich potrzeb kabiny dźwiękoszczelne. Interesuje Cię ich cena? Skontaktuj się z nami! Nie pozwól, aby otwarta przestrzeń i panujący na niej szmer zakłóciły efektywność działań i swobodę pracy Twych podwładnych. Zadbaj o ergonomię w swoim biurze już dziś!